Els millors mètodes per a alleujar els dolors menstruals

2023-07-blog-menstruacio

El dolor menstrual (o dismenorrea) és el dolor que acompanya la regla. Es pot iniciar fins i tot abans del sagnat i romandre durant els 2 o 3 primers dies. Es pot notar a pèlvis i zona lumbar. A vegades, s´associa a nàusees, vòmits o diarrea.

El dolor pot ser causat per alguna patologia ginecològica ( i cal consulta mèdica) però apareix també en dones completament sanes en el moment de desprendre´s el teixit endometrial. Quan es produeix la ovulació s´acumulen unes substàncies a l´endometri, anomenades prostaglandines que son les causants de les contraccions uterines i el dolor. Així que, el dolor apareixerà només si el cicle és ovulatori.

Si s´ha descartat qualsevol patologia ginecològica i la dona segueix amb dolors, ens trobem davant d´una dismenorrea primaria. Per alleujar aquest dolor hem d´incidir a relaxar les contraccions uterines, disminuir la producció de les prostaglandines o inhibir l´ovulació. Aquests son tractaments que, necessàriament han d´anar sota control mèdic (antiinflamatoris, anticonceptius hormonals,…)

Però nosaltres et volem parlar d´algunes altres opcions per a disminuir aquest problema.

Fer exercici
Moltes persones creuen que fer exercici pot augmentar els dolors de la regla, però res més lluny de la realitat. Pots fer activitats de no molt alta intensitat i aconseguiràs reduir els còlics i els dolors. Això sí, recorda que no estaràs tan forta com sempre i quesegurament et cansis una mica més.

Evitar el sucre
Durant la menstruació el millor és que evitis els sucres refinats. Pots prendre altres aliments que t'aportin energia, com  fruita o fruits secs, ideals per a aquests dies del mes. Els sucres, et treuràn l’energia i et poden arribar a inflamar més aquestes zones.

Infusions de camamilla
Les infusions de camamilla i canyella et poden ajudar en aquests dies una mica més complicats. Gràcies als seus efectes antiinflamatoris et sentiràs una mica millor en prendre-les.

Sacs de llavors
Els sacs de llavors poden ser una gran opció per a aquests dolors.El seu ús és molt senzill, només hauràs d'escalfar-los al microones per aprofitar tots els seus beneficis. Aplica´ls al baix ventre o a l´esquena. Gràcies a la calor el coll de l'úter es relaxa i, per tant, la molèstia disminueix.
Aquests elements també serveixen per a dolors musculars, així que no serà una cosa que utilitzis només en aquest moment del mes. A més, les fundes d'aquests sacs es poden rentar sense problema per a tenir-los sempre en les millors condicions.

Lactoflora intim
És un preparat a base de probiòtics que actuen a nivell de la flora intima millorant la nostra salut vaginal. El pots començar a prendre uns dies abans que apareguin les molèsties i així reduir-les al màxim.

Ara que ja coneixes les millors opcions per a alleujar els dolors menstruals podràs passar aquest moment del mes de millor manera.

Productes, tips i consells per a facilitar els teu...
Què hem de fer per evitar les picades de Mosquit?

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to http://www.farmaciamonicaventura.cat/